Friday, November 20, 2009

Tack för att du bidrar!


Idag fyller FN.s konvention om barnets rättigheter 20 år! Det finns i detta nu ca 2 miljoner barn i Sverige och många har det barnkonventionen eftersträvar. Dock finns det en alltför stor andel som inte får leva med dessa, vad som borde vara, självklarheter. Det är de här barnen i Sverige och i världen som flera organisationer i Sverige ställt sig bakom i kampanjen "Väsnas.nu". Här uppmanas barn & ungdomar att göra filmer på sig själva när de väsnas som bäst för att sprida budskapet om Barnkonventionen. Bra initiativ!

Förutom att tala med sonens förskola om detta för att få dem att delta, så ska jag härmed avlägga mitt egna lilla löfte för att bidra till en av de viktigaste frågorna i samhället. För varje unik besökare denna sida har innan julafton kommer jag att skänka 2 kronor till Plan Sverige. Har valt just denna organisation då jag har bra erfarenheter därifrån, men om du skulle ha en annan åsikt om till vilken organistaion pengarna ska gå tar jag gärna emot kommentarer.

Häng med mig nu & tipsa dina vänner så får vi till något bra! Tack för att du redan bidragit med 2 kronor!
De organisationer som står bakom kampanjen "Väsnas.nu" är:


Bild från Notice Me

4 comments:

  1. Vad bra du är! Ska tipsa!

    ReplyDelete
  2. Go Anna! The word is out...

    ReplyDelete
  3. Anna, Du är på god väg mot den där tian vi en gång så insiktsfullt diskuterade. :) Om det är något den här Anna gillar, så är det Dig - att Du är modig och handlingskraftig nog att dra igång detta. Snyggt! //Lu

    ReplyDelete