Tuesday, November 17, 2009

Veckans pryl


Tänkte att jag skulle introducera ett moment som får kallas "veckans pryl". Är lite fascinerad av ordet "pryl", det låter som något du absolut inte behöver men ändå så gärna vill ha & precis just så är det ju ofta. Synonymboken bjuder på ord som "grej, moj, grunka, manick, mackapär" men jag tror att jag håller mig till just "pryl" hur roliga de andra orden än är. Första varianten blir en espressomaskin från Brunopasso. Dricker själv inte kaffe, har helt enkelt inte kommit så långt i smaken. Har läst att ett nej tack till kaffe kan få ödesdigra konsekvenser om man exempelvis säger det i samband med en anställningsintervju. Säger du nej till kaffe är du ute direkt. Vet inte om jag riktigt tror på den tesen då jag aldrig hittills sagt ja till kaffe, men ändå klarat mig ganska fint. Hursom, om kaffe skulle drickas hade jag gärna gjort det med hjälp av denna mulliga maskin. Den ser ut att kunna producera något gott.
En espressomaskin PD-1 från Brunopasso kostar 5 695 kr.

No comments:

Post a Comment